האם מריחואנה רפואית עוזרת במצב של גלאוקומה?

עין

גלאוקומה או בשמה העברי 'לחץ תוך עיני' זו מחלה הנובעת כתוצאה של הפרשת נוזל רב מידי מהעין שזו לא יכולה לנקז בצורה טובה. הדבר מייצר לחץ על העין שהוא הגלואוקומה. מעבר לעובדה כי מדובר על מחלה כואבת במיוחד, מדובר על מחלה שיכולה בתחילה להביא לעיוורון חלקי שבמהשך עלול אף להתפתח לעיוורון מלא.

גלאוקומה זו מחלה שהמדע עוד לא הגיע לפתרון מלא שלה. הסובלים מהמחלה צריכים להיות תחת השגחה לאורך שנים. כמו כן, ישנן כמה תרופות שכיחות לטיפול במחלה עליהן נפרט עכשיו בהרחבה.

אם אתם רוצים לשמוע עוד על הטיפול במחלה וכמובן, על הקשר בין כל זה וקנאביס רפואי, אתם מוזמנים להמשיך לקרוא.

התרופות השכיחות לטיפול בגלאוקומה

  1. טיפות לעיניים:  שמטרתן להוריד את קצב היווצרות הנוזל התוך עיני.
  2. תרופות כימיות להורדת קצב היווצרות הנוזל כגון – TIAMOX  או TILOPTIC.
  3. טיפול בעזרת לייזר:  על מנת לייצר מנגנון ניקוז אפקטיבי יותר שיביא לשיפור משמעותי בתסמיני המחלה.
  4. טיפול ניתוחי:  בדרך כלל יהיה המוצע האחרון שכן כל ניתוח בעין הוא ניתוח מורכב ומסוכן אותו יש לשקול בכובד ראש.

מרבית חוליל הגלאוקומה בארץ לא יהיו מודעים ליתרונות שיש בצריכה של קנאביס רפואי. זאת משום שמדובר עדיין על צמח לו יחסי ציבור לא טובים דיים. אבל, במידה ואתם סובלים מגלאוקומה היו מודעים לזכויות שלכם, אל תשכחו כי מגיע לכם לעתור לוועדה הרפואית של משרד הבריאות ולקבל רישיון לצריכה של קנאביס רפואי בשל מחלה. על הסיבות בגינן קנאביס רפואי אושר לחולי גלאוקומה נדבר בהרחבה ממש עכשיו.

על סגולותיו הרפואיות של צמח הקנאביס

בצמח הקנאביס שני חומרים פעילים עיקריים. הראשון הוא ה- THC זה החלק המעורר הזיות לעיתים ומעורר התמכרות. הוא החלק בגינו יצא לצמח הקנאביס כולו שם רע למרות שגם במרכיב הזה יש סגולות רפואיות. הדוגמא הבולטת היא כמובן דיכוי מסוים של המערכת החיסונית של הגוף שעלול להיות ממש הכרחי במקרה של מחלות אוטואימוניות, כלומר, מחלות בהן הגוף תוקף את עצמו.

החומר הפעיל השני בצמח הקנאביס, הנמצא בכמות גדולה במיוחד בקנאביס רפואי הוא ה CBD. מדובר על מרכיב שמשמש את בני האדם משחר ההיסטוריה להורדה של כאבים, להפגת מתח ולחץ שמוכרים כמגבירים סימפטומים בקרב הסובלים ממחלות אוטואימוניות. בנוסף, החומר הוא אנטי דלקתי כך שזו סיבה נוספת לכך שהדלקת בעין פוחתת משמעותית בזכות השימוש בצמח.

מה עושים עכשיו

כדי לקבל רישיון לצריכה של קנאביס רפואי כל שעליכם לעשות הוא לפנות לרופא שלכם ולבקש ממנו שימליץ עליכם לוועדה של משרד הבריאות. שימו לב כי אתם ממלאים בדייקנות את כל הטפסים הבירוקרטיים כדי שלא יפסלו את הבקשה שלכם בגלל טעויות אנוש שהיו יכולות להמנע.

עזרה בקבלת רישיון לקנאביס רפואי

מלא פרטייך בטופס לסיוע בקבלת רישיון לקנאביס רפואי.

על מנת לבחון את זכאותכם לרישיון לקנאביס רפואי, אנא השיבו על השאלות הבאות: (זה יקח פחות מדקה)

שמן CBD

מוצרי CBD מסוגים שונים