מה ההבדל בין מריחואנה לקנאביס?

אדם מעביר יד בשיח קנאביס

מריחואנה או קנאביס? האם הם מייצגים את אותו דבר או שמדובר בחלקים שונים של הצמח? מריחואנה מייצגת חלקים שונים בצמח הקנאביס ולכן  מריחואנה היא תמיד קנאביס. אולם זה אינו עובד ביחס הפוך, לא כל קנאביס הוא מריחואנה. כך למשל המפ וחשיש אינם נחשבים למריחואנה. אז מהם מריחואנה וקנאביס ומה ההבדלים ביניהם? 

מהי מריחואנה?

מקור השם "מריחואנה", נדבק לקנאביס בשנות ה-30 של המאה הקודמת, במקביל לתהליכי הוצאת קנאביס מחוץ לחוק בארצות הברית. הכינוי, שנשמע מקסיקני "מריחואנה" עזר למתנגדים לצמח, להדביק אליו דעות קדומות של סם מסוכן, המוברח בגבול מקסיקו לארה"ב.  מעבר לכך אין באמת הבדלים בין קנאביס למריחואנה ושניהם מייצגים את הצמח על כלל רכיביו, חלקיו ומיניו. למרות זאת, לרוב כאשר מדברים על מריחואנה, הכוונה היא לקנאביס עשיר THC, הרכיב משנה התודעה שגורם לתחושת "היי". 

מהו קנאביס?

קנאביס הוא השם הבוטני למאות זנים ומינים של צמח הקנאביס, בעלי אחוזים ושיעור שונה של רכיבים כימיים וכן למגוון רחב של מוצרים המבוססים על כל חלקי הצמח- תפרחות, עלים, זרעים וגבעול. קנאביס זכה ברבות השנים לכינויים ושמות נרדפים רבים כמו "ירוק", "גראס" או "עשב" בעברית , וגם מריחואנה. בתוך השם הכולל קנאביס נכללים גם "המפ"- קנאביס המכיל פחות מ-0.2% THC ומשתמשים בו בעיקר כחומר תעשייתי וכן "חשיש" המופק טריכומות המכילות את שרף הצמח המופיע על העלים והגבעולים שלו. 

מה ההבדל בין מריחואנה לקנאביס?

צמח הקנאביס עשיר בסוגים וזנים. חלקם עשירים ברכיב המשנה תודעה THC וחלקים דווקא ברכיב התרפויטי שאינו משנה תודעה, CBD. כאמור מריחואנה היא שם נרדף לקנאביס ולכן למעשה אין ביניהם כל הבדל. עם זאת, כשמדברים על מריחואנה לרוב הכוונה היא לזני קנאביס עשירים ב-THC, הרכיב שגורם תחושת "היי" כמו כן הכוונה היא לחומר צמחי שעשוי מתפרחות, עלים, גבעולים ואפילו זרעים. הבדל נוסף כאמור, הוא שישנם מקרים של קנאביס שאינם נחשבים למריחואנה, כך למשל חשיש והמפ . 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*