האם שימוש במריחואנה רפואית יכול לגרום לשלילה של רישיון נהיגה?

נהיגה ברכב

רבים, גם אלו הזכאים לרישיו עבור קנאביס רפואי, נמנעים מלצרוך אות ובפועל בישראל. הסיבות לכך רבות ומגוונות. זה מתחיל במערכת הבירקרטית שלא מקילה על חייהם של החולים וממשיכה בחוסר ידע נרחב בנושא. אבל אל דאגה, בדיוק בשביל זה אנחנו פה, על מנת לוודא כי לא יהיה פריט מידע חסר שימנע מכם לקבל את הטיפול הרפואי המלא לו אתם זכאים.

אז בלי יותר מדי שהיות, בואו נצלול אל תוך התחום מההיבט המשפטי ועד ההיבט הרפואי שיש בצריכה של קנאביס רפואי.

ראשית, זכרו כי מדובר בפעילות חוקית לכל דבר ועניין

ההבדל המהותי בין צריכה של קנאביס רפואי למטרות בריאותיות ובין צריכה של קנאביס לא חוקי לתרבות הפנאי היא כמובן, שצריכה של קנאביס רפואי ברישיון היא דבר חוקי. לא בכדי התהליך אותו צריכים לעבור מטופלים המטופלים בקנאביס רפואי הוא ארוך ומייסר. מדובר על מוצר עליו יש מגבלות חריפות במדינת ישראל ולכן, ללא כל צל של ספק, כל הצורך קנאביס רפואי ברישיון הוא מי שהחוק נמצא לצידו.

כאן אולי המקום להמלצה חמה מאיתנו, היא להסתובב עם הרישיון שלכם בכל מקום, כשם שהייתם מסתובבים עם תעודת זהות או רישיון נהיגה.

אבל, כמובן שלקנאביס ישנן גם תופעות שלא עולות בקנה אחד עם נהיגה בטוחה.

כמה מילים על הקנאביס הרפואי

ה-THC בקנאביס הוא חומר בעל השפעה פסיכואקטיבית שיכולה לגרום להזיות ולשבש את התגובה המוטורית של האדם גם בזמן הנהיגה ולכן אסור לנהוג תחת השפעת קנאביס.
איסור זה חל הן על מטופלים הצורכים קנאביס רפואי ברישיון והן על משתמשים הצורכים קנאביס למטרות פנאי באופן לא חוקי.
ההבדל בין שני סוגי המשתמשים הוא שעבור מטופלי קנאביס רפואי קיימות מספר הנחיות המגדירות כמה זמן לאחר השימוש יכול המטופל לנהוג ברכבו הפרטי בהתאם למינון וריכוזי החומרים הפעילים אותם הוא צורך.

בעיה באכיפה

הבעיה באכיפה היא שלמשטרת ישראל אין את אמצעים כיום לבצע בדיקה שיכולה להראות כמה זמן עבר מרגע השימוש ועד רגע הבדיקה ולכן, היא פשוט מתייחסת לכל נהג שנמצא חיובי עם שרידי קנאביס כאל מי שנהג תחת השפעה של סם ומגישה נגדו כתב אישום.
בסוף שנת 2020 מטופל קנאביס הגיש ערעור בבית המשפט המחוזי על פסק דין בגין נהיגה בשכרות בגלל שיצא חיובי בבדיקה משטרתית לאיתור קנאביס ובית המשפט קבע כי המשטרה צריכה לחשוף את הנוהל שלפיו היא קובעת מהו פרק זמן מרגע השימוש ועד לבדיקה.
בעקבות הכרעת בית הדין המחוזי, המשטרה התקפלה והודיעה כי היא תפסיק לתת דוחות למטופלי קנאביס על נהיגה תחת השפעת סמים עד לגיבוש מדיניות אכיפה חדשה

עזרה בקבלת רישיון לקנאביס רפואי

מלא פרטייך בטופס לסיוע בקבלת רישיון לקנאביס רפואי.

על מנת לבחון את זכאותכם לרישיון לקנאביס רפואי, אנא השיבו על השאלות הבאות: (זה יקח פחות מדקה)

שמן סיבידי

מוצרי CBD מסוגים שונים